Jak wysłać fakturę lub zapisać ją w wersji roboczej

Poradnik obowiązuje dla dokumentów: Elektroniczna faktura Faktura Elektroniczna faktura korygująca Faktura korygująca

Jak wysłać fakturę

Aby wysłać Elektroniczną fakturę lub Elektroniczną fakturę korygującą, naciśnij przycisk Wyślij u dołu strony. 

W przypadku Faktury i Faktury korygującej naciśnij przycisk Wystaw

Jeśli chcesz zobaczyć podgląd faktury, naciśnij przycisk Podgląd. Wyświetli się podgląd dokumentu z możliwością jego wydrukowania. Naciśnij przycisk Edytuj, aby wyjść z podglądu.

Kompletna faktura z wypełnionymi polami obowiązkowymi

Jeśli wszystkie pola obowiązkowe zostały wypełnione, w oknie, które się otworzy, naciśnij ponownie przycisk Wyślij lub Wystaw.

Mogą wystąpić dwa przypadki:

Przypadek 1: Faktura zostanie wysłana od razu do klienta, jeśli dla tego klienta w Rejestrze zaznaczono opcję Przy przesyłaniu faktury jej kopia w formacie PDF zawsze zostanie wysłana pod podany adres.  

Możesz od razu utworzyć nową fakturę, korzystając z przycisku Utwórz nową fakturę

Przypadek 2: Należy potwierdzić, czy wysłać fakturę do klienta, jeśli dla tego klienta w Rejestrze nie zaznaczono opcji Przy przesyłaniu faktury jej kopia w formacie PDF zawsze zostanie wysłana pod podany adres.

Naciśnij ponownie przycisk Wyślij wiadomość e-mail.

Otworzy się okno zatytułowane Wyślij kopię dokumentu, w którym możesz wpisać maksymalnie trzy adresy e-mail, na które chcesz wysłać kopię faktury.

Pola E-mail są już wypełnione, jeśli zapisano jeden lub więcej adresów e-mail dla tego klienta w Rejestrze, ale możesz zmienić wszystkie adresy.

Potwierdź wysłanie, naciskając przycisk Wyślij wiadomość e-mail:

Ekran wysyłania faktury

Naciśnij Zamknij, aby zakończyć operację. Możesz od razu utworzyć nową fakturę, korzystając z przycisku Utwórz nową fakturę.

Niekompletna faktura z brakującymi polami obowiązkowymi

W oknie, które się otworzy, naciśnij ponownie przycisk Wyślij lub Wystaw. Jeśli nie wypełniono wszystkich pól obowiązkowych, faktura nie może być wysłana, a system wskaże na czerwono brakujące pola obowiązkowe.

Jak zapisać fakturę w wersji roboczej

Możesz zapisać fakturę jako wersję roboczą i dokończyć później. Wybierz Zapisz jako wersję roboczą u dołu strony.

Aby uniknąć błędów w numeracji i datowaniu dokumentów, pola data i nr porządkowy są przydzielane automatycznie przez system przy ponownym otwarciu dokumentu.

W razie potrzeby możesz je edytować przed wysłaniem. Data nie może być wcześniejsza od daty bieżącej, a w przypadku zmiany numeracji faktur, system przypomina, że: Wyłączono automatyczną numerację sekwencyjną. Należy pamiętać, że numeracja dokumentów musi pozostać unikalna, sekwencyjna i zgodna z porządkiem chronologicznym bez przerw w okresach podatkowych.

Product added to compare.