Jak utworzyć fakturę korygującą

Poradnik obowiązuje dla dokumentów: Elektroniczna faktura Faktura Elektroniczna faktura korygująca Faktura korygująca

Przejdź do folderu Faktury wystawione

Wejdź na stronę panel.fakturasmart.pl i zaloguj się, podając login i hasło.

Jeśli łączysz się z komputera PC/Mac lub innego urządzenia stacjonarnego

Wybierz folder Faktury wystawione z menu po lewej stronie. Jeśli menu nie jest widoczne, kliknij .

Jeśli łączysz się z urządzenia mobilnego

Naciśnij i wybierz Faktury wystawione.

Jak utworzyć fakturę korygującą

W przypadku popełnienia błędów podczas wystawiania faktury możesz poprawić je, wystawiając fakturę korygującą. W tym celu z menu w kolumnie Operacja wybierz opcję Popraw i wyślij ponownie:

Ekran z tabelą wystawionych faktur

Jeśli chcesz poprawić fakturę elektroniczną, możesz to zrobić, wystawiając elektroniczną fakturę korygującą. Dla zwykłych faktur możesz natomiast wystawić fakturę korygującą.

Otworzy się okno tworzenia faktury, w którym wszystkie pola zostaną wypełnione danymi z wybranego dokumentu.

Pola Typ dokumentu i Format dokumentu nie podlegają edycji.

Postępując zgodnie z odpowiednimi poradnikami, wprowadź pożądane poprawki w sekcjach:

Aby wysłać fakturę korygującą, wybierz Wyślij lub Wystaw, w zależności od wybranego Typu dokumentu. W tym poradniku znajdziesz wszystkie kroki, które musisz wykonać.

Po wysłaniu faktury plik .xml starej faktury będzie zawierać zarówno dane z poprzedniej faktury, jak i nowo wprowadzone poprawki.

Pamiętaj, że w przypadku błędu w NIP-ie należy wystawić fakturę korygującą na całą kwotę (zmieniając kwoty dla wszystkich pozycji na fakturze na 0,00) i wysłać nową fakturę z prawidłowym NIP-em.

Product added to compare.